Opičie drepy

Napriek tomu, že drep patrí k najzákladnejším cvikom po jeho dlhom zaraďovaní môže nastať monotónnosť. Aby si tomu predišiel predstavujem ti opičie drepy. Tvoje svaly na nohách zaručene efektívne precvičia aj keď si zvyknutý veľa drepovať.

Alternatívne názvy cviku Opičie drepy:

  • Gorilie drepy, gorila squat, monkey squat.

 

Opičie drepy sú veľmi jednoduchým cvikom na nohy. Napriek jednoduchosti vôbec nepatria k druhotriednym alebo menej účinným cvikom. Zameriavajú sa prioritne na stehná, najmä kvadricepsy  a hamstringy.

Prioritne zaťažené svaly pri cvičení Opičích drepov:

  • nohy

Ako správne cvičiť Opičie drepy?

  • Zaujmi spodnú polohu drepu,
  • Ruky (päste) polož na zem medzi nohy na úrovni špičiek,
  • Postav sa (vystri nohy) tak, aby ruky zostali bez pohnutia na zemi a nohy sa vystierali čo najvyššie resp. až do vystretia,

Ako cvičiť opičie drepy pohyb.sk

  • Dbaj na to, aby ruky neopustili zem,

Ako cvičiť opičie drepy - technika cviku pohyb.sk

  • V koncovej polohe by mali byť nohy vystreté a chrbát primerane oblý bez toho, aby si sa vykrúcal,
  • Vráť sa do spodnej polohy drepu.

Ďalšie rady ako správne cvičiť Opičie drepy:

Ak nie je možné realizovať plný rozsah pohybu, realizuj len tak dlhý pohyb ako ti telo dovolí, avšak pracuj pilne na dosiahnutí plného pohybu.

Smerom dolu sa nadychuj, smerom hore vydychuj.

Pohyb hore aj dole je vykonávaný plynule bez výraznej zmeny rýchlosti.

Komentáre

comments