Rozpažovanie v predklone

Rozpažovanie v predklone je jeden z najlepších cvikov na precvičenie zadných svalov ramien. Je nenáročné a veľmi efektívne.

Alternatívne názvy cviku Rozpažovanie v predklone:

  • Rozpažky v predklone, upažovanie v predklone, rozpažky v stoji a predklone.

 

Rozpažovanie je známy cvik na ramená. V predklone zaťažuje prioritne zadnú časť deltových svalov a lopatky. Môže sa využívať rovnako ako posilňovacie i rehabilitačné cvičenie.

Prioritne zaťažené svaly pri cvičení Rozpažovaní v predklone:

  • ramená

Ako správne cvičiť Rozpažovanie v predklone?

  • Postav sa nohami blízko seba,
  • Zaujmi dostatočný predklon,
  • Brucho je spevnené, chrbát nie je prepnutý ale rovný,
  • Ruky s činkami alebo iným závažím spusti pred seba k zemi tak, aby sa nedotýkali.

Rozpažovanie v predklone technika cviku pohyb.sk

  • Zodvihni jemne pokrčené ruky v lakťoch do výšky ramien,

Rozpažovanie v predklone technika cviku pohyb.sk

  • Činky by mali zostať v jednej úrovni pŕs resp. ramien. Tz. činky nepredsúvaš ani nezasúvaš za seba.

Rozpažovanie v predklone technika cviku pohyb.sk

  • V koncovej polohe keď sú činky na úrovni hrudníku použi na posledné centimetre pohybu výraznú aktiváciu lopatiek,
  • Vráť sa do východiskovej polohy.

Ďalšie rady ako správne cvičiť Rozpažovanie v predklone:

Ak nie je možné realizovať plný rozsah pohybu, realizuj len tak dlhý pohyb ako ti telo dovolí, avšak pracuj pilne na dosiahnutí plného pohybu.

Smerom dolu sa nadychuj, smerom hore vydychuj.

Pohyb hore aj dole je vykonávaný plynule bez výraznej zmeny rýchlosti.

Komentáre

comments