Tlaky jednoručiek na šikmej lavici hore

Správne prevedenie tlakov s jednoručkami na šikmej lavici je extrémne dôležité. Vyhneš sa tak nepríjemným zraneniam, kvôli ktorým by si možno musel vynechať veľa tréningov. Tu sa naučíš správnu techniku cviku tlaky jednoručiek na šikmej lavici hore.

Alternatívne názvy cviku tlaky jednoručiek na šikmej lavici hore:

  • tlaky jednoručiek na šikmej lavici,
  • benčpress na šikmej lavici s jednoručkami,
  • benčpress jednoručkami na šikmej lavici.

 

Tlaky jednoručiek na šikmej lavici hore sa považujú za alternatívu benčpresu pričom jednoručky umožňujú dlhšiu dráhu pohybu ako veľká činka. Lavička by mala byť v sklone šikmo hore v rozmedzí 30-45 stupňov, aby boli primárne zaťažené prsné svaly, konkrétne ich horná časť tvoriaca dekolt.

Prioritne zaťažené svaly pri tlakoch s jednoručkami na šikmej lavici:

  • prsia

Ako správne cvičiť tlaky jednoručiek na šikmej lavici hore?

  • Nastav polohovateľnú lavicu na požadovaný sklon 30-45 stupňov,
  • Uchop jednoručky a v polohe ležmo na nastavenej lavici ich dvihni priamo pred seba na úrovni prsných svalov,

Ako správne cvičiť tlaky jednoručiek na šikmej lavici na prsia - 1. pozícia

  • Simuluj pohyb z benčpressu.

Ako správne cvičiť tlaky jednoručiek na šikmej lavici na prsia - 2. pozícia

Ďalšie rady ako správne cvičiť tlaky s jednoručkami

Pohyb hore aj dole kontrolovaný za pomoci prsných svalov.

Smerom dolu sa nadychuj, smerom hore vydychuj.

Pohyb hore aj dole je vykonávaný plynule bez výraznej zmeny rýchlosti.

Komentáre

comments